Svenska Maskinmässan inleder samarbete med Maskinkanalen
Vid årsskiftet startades Maskinkanalen, en helt ny nyhetskanal för den svenska maskinbranschen. Maskinkanalen satsar hårt på rörliga bilder och levererar sitt material via sociala medier samt på den egna sajten, maskinkanalen.se. För att skapa än mer innehåll för entreprenadbesökarna till Svenska Maskinmässan inleds nu ett samarbete kring rörligt material både inför och på mässan ihop med Maskinkanalen.
För att kunna ge besökare maximalt med information inför och under Svenska Maskinmässan kommer vi i år att skapa ett samarbete med Maskinkanalen. Dessa kommer att göra utställar-/besökarintervjuer inför och under mässan vilket kommer spridas i våra kanaler samt Maskinkanalens alla digitala plattformar.
Bakom Maskinkanalen står tre kända ansikten som arbetat med marknadsföring, foto och film under många år. Joakim Barath och Jimmy Karlsson som tidigare arbetade för tidningen Entreprenadaktuellt, samt Jonny Eklund, tidigare marknadsansvarig för Hüllert Maskin AB och teleskoplastarleverantören Merlo. Joakim är känd framför kameran sedan tidigare, Jimmy har en egen bakgrund som skogsentreprenör och Jonny har lång erfarenhet av både teknik, hydraulik och maskiner.
– Medielandskapet och maskinbranscherna har förändrats och vi tre har allihop följt och varit en del av förändringen. Förr var det endast papperstidningar som dominerade nyhetsflödet. Nu är det även sociala medier, foto och rörlig bild som används för att inhämta information. Detta har vi tagit fasta på när vi skapade Maskinkanalen, förklarar Joakim Barath.
Maskinkanalen levererar nyheter, information och annonser via den egna sajten ”maskinkanalen. se”, samt via Facebook, Instagram och YouTube.
– De som följer oss kan hela tiden vara säkra på att få kunskap om det allra senaste och mest intressanta av vad som sker i våra branscher, säger Joakim Barath.
Träffa alla våra andra utställare i oktober, hämta din entrébiljett kostnadsfritt här
